Prosapåtänd

Jag läste en artikel från DN där Stefan Lindbergs novellsamling I Gorans ögon nämndes. Där stod det såhär: "Som berättelsen som börjar med en helt vanlig uppläsningsafton på ett bibliotek i Tierp men mycket snart glider in i en mardröm där en samling prosapåtända library lovers till och med begår mord i litteraturens namn." Prosapåtänd? Vilket underbart ord! 

Idag tyckte jag att jag var jättevitsig när jag fick veta att en kollega bytt namn. Jag föreslog att de borde bytt till Ericsson och bett om att få bli sponsrade med telefoner eftersom deras barn heter Elle och Emme. Elle Emme Ericsson. Hon kontrade med att Ericsson var upptaget: Ericsson har alltid upptaget... 

Nu är Hedemora på tapeten igen. En tioårig tjej har försvunnit från lilla annars fridfulla Stjärnsund. I Stjärnsund hade min bror och svägerska sin bröllopsfest.

Idag har jag simmat och det är så himla fint ute så jag måste ut och gå också. En av våra elever praktiserar på simhallen. Tidigare idag visade han mig sina nya tatueringar. Jag tycker inte det är så smart att tatuera in sin tjejs initialer. Han har sitt eget efternamn på armen och nu på badet såg jag att han har födelseåret på benet. Hm, kanske bra om man får total minnesförlust någon gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0