Störtdykning

Vi hade en intressant naturupplevelse igår när vi satt ute och åt grillat. En stor fågel, troligtvis en fiskgjuse fick jag veta efter konsultation med en ornitologkompis, satte sig högst upp i en grantopp vid dammen. Plötsligt dök den och kom upp med en av våra mörtar. Jodå, de är våra för sambon har fiskat upp dem och planterat dem där. Jag tror att vi hade tretton från början och det här måste vara en av ursprungsmörtarna för den var jättestor. Häftigt!

När vi körde hem från stugan såg vi en liten mus på väg över vägen fast den vände och klarade sig. Det händer så mycket spännande saker i naturen!

Kommentarer
Postat av: M

En mindre att räkna från bryggan i sommar.

2008-04-21 @ 21:17:24
Postat av: Elon

Mörtgjuse!
Jo, det händer så mycket spännande i naturen nu så jag inser att man borde vara ledig hela tiden mellan 15/4 och 15/10.

2008-04-22 @ 07:57:20
Postat av: Maria

Vi såg älgar knalla runt nere vid skogen i helgen... o har nån rovfågel som seglar över gärdet men jag vill fortfarande ha djurturne i sommar.

2008-04-22 @ 20:06:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0