Att gå balalajka

Ha, jag vill berätta mera om vår roliga danska kompis. I Danmark går de inte bananas, inte. Han beskrev hur hans då treårige son råkade dricka champagne; "Han gikk fullständig balalajka!" (eller hur det stavas på danska).

Sambon sa något till honom om att han alltid är så glad, ibland utan någon anledning alls, som när han har propp i benet eller andra riktigt jobbiga saker. Då blev han nästan arg och sa att man måste vara glad. Så berättade han att han haft magsår för länge sedan men då sa hans kollega att det finns en sak man får magsår av och det är att ha en jobbig fru, så då gick han hem och skiljde sig!

Jag förstår inte allt vad de säger, danskarna, men det börjar gå bättre. De fattar inte vad jag säger heller. Fast en av de här grannbröderna sa att när han var i Stockholm så förstod han precis vad stockholmarna sa men de fattade inget av hans snack.  

En suddig dansk.

Kommentarer
Postat av: stinnepigen

haha... eller så TRODDE han att han fattade stockholmarna. Med bra självförtroende kommer man hur långt som helst.

2008-08-31 @ 19:30:51
URL: http://stinnepigen.blogspot.com
Postat av: Peppe

Bildtext: en suddig dansk. Hahaha!

Postat av: Ylva

Stinnepigen. Jag vet inte hur länge du bott i Sverige men du skriver ju på svenska. Vissa danskar lär sig svenska snabbt, andra tror att de pratar svenska fast de inte gör det...



Peppe. Visst är det en suddig dansk i flera bemärkelser.

2008-09-01 @ 16:05:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0