Bibliotek och låg midja

Jag borde sommarjobba som rubriksättare på Aftonbladet! Det är så kul att hitta på inlägg om helt olika saker och sätta samlingsrubriker.

Igår kom en kompis hit efter att hon varit på biblioteket och frågade om jag hade några böcker. Det har jag, fast inte så särskilt många eftersom jag oftast bara vill läsa böcker en gång och kan låna det mesta. Kompisen hade inte hittat något hon direkt fastnat för på kommunbiblioteket förutom en bok hon vill läsa som hade sjudagarslån. Hos mig får man låna hur länge man vill, men efter ett halvår frågar jag om boken är utläst och om jag i så fall kan få tillbaka den. Kompisen lånade fyra böcker av mig, roligt att kunna stå till tjänst.

I England har de ett lustigt mode med extremt låga midjor. Jag undrar vad det är för människor som drar storlek 14 (svensk 42) som vill visa sina magar. Det hindrade inte mig från att köpa en omöjlig bikiniunderdel, som nätt och jämnt täcker skinkorna och rumpskåran som jag bara kommer att använda när jag solar i trädgården på baksidan, och ett par sportiga shorts som börjar fem cm nedanför naveln. Bikinibyxorna kostade 2 pund på Debenhams och fick till följd att jag kunde spendera tid på att springa runt i andra affärer och leta efter en matchande överdel. Inte helt enkelt till rödvitrandiga byxor med blå snören i sidan. Till slut hittade jag en underbart söt BH som var blå med vita prickar och röda band för 3 pund på Peacocks. När jag frågade expediten om jag kunde ha den som bikini var hon inte helt säker på att den skulle tåla vatten. Jaha, jaha, jag har alltså en inte helt matchande bikini för 60 kronor som jag bara ska sola i. Sambon frågade varför jag inte köpte en hel bikini direkt. Men, åh, jag handlar ju för att det är tokrea!

Oj, jag ser min kompis Solen här ute, måste gå ut och prata!

Kommentarer
Postat av: Elon

Aha, bra idé, jag ska ta och spana in ditt bibliotek nästa gång jag är hos dig då... :o)



Bibliotek och mässa. Var det lördagen som arga Ylva skulle vara på den? Om jag ska hinna få biljett av jobbet så måste såna där saker redas ut redan nu.

2008-08-06 @ 14:58:12
Postat av: Maria

jag insåg att ett par av mina bikinis endast lämpade sig för bad hemma i poolen o knappt det... rätt meningslöst med bikiniöverdel om man skall behöva plocka in kroppsdelar i den hela tiden när de ramlar ut

2008-08-06 @ 20:45:43
Postat av: Ylva

Elon. Mitt bibliotek är faktiskt inte särskilt stort och du och jag har inte samma smak, men visst, kolla du vad jag har om du inte redan gjort det.



Maria. Skönast att bada naken ju, men ni kanske har lite för mycket grannar för det.

2008-08-07 @ 10:51:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0