Fenomenet Blondinbella

Blondinbella är Sveriges mest lästa blogg med 300 000 besökare i veckan. Jag hörde en intervju med henne på radio och blev mer förvissad än tidigare att vi lever i totalt olika världar. Hon lägger ned 6-8 timmar om dagen på sin blogg. Eftersom hon bara går i skolan fyra timmar om dagen tycker hon att hon har tid med det. Jag fattar inte hur hon hinner med något annat över huvud taget! Hon säger själv att det inte är en modeblogg utan tror att så många läser för att hon har ett så intressant liv. Jag beundrar henne för att hon verkligen lyckas med marknadsföring och inte vet jag om hon får pengar från något annat håll än bloggen men det antar jag. För hur i hela friden kan en gymnasist ha råd att "lägga 15000 kronor i månaden på kläder och nöjen och spara mer än det"? När jag gick på gymnasiet fick jag barnbidrag, 750 kr/månad. (Okej, det var på 90-talet, men är ändå en jämförelse.) Det räckte för mig eftersom jag fick mat och husrum, resor och oftast kläder. En tonåring som rör sig med mer än 30 000 i månaden är helt ofattbart för mig. Vi har nog inte så mycket gemensamt Blondinbella och jag, men som sagt, jag beundrar henne för framgången.
http://www.blondinbella.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0