Grisen Bambi

Igår började Ljungbydagarna (och jobbet, men det har jag inte så mycket att säga om) med musikskolans filmmusikkonsert. Det blev aningens för mycket instrumentalmusik för mig men det blir gärna det med 80 personer i en orkester så det får man finna sig i. Jag tycker som alltid att de är så duktiga och beundrar musiklärarna som jobbar så mycket med detta så fingrarna blöder. Mer uppmärksamhet till dem!

Ibland undrar jag om det verkligen är öronen jag hör med. Det blir inte särskilt rätt alltid, särskilt inte när jag är ute bland folk och det är stimmigt. Igår satt vi sex personer vid ett bord och när jag försökte göra reklam för Yfronten tyckte jag mig höra killen mittemot fråga mig om jag kände till grisen Bambi. Verkligen inte! Jag känner inte till Gripen bandy heller men deras hejaklack kallar sig tydligen yfront. Jag måste se om jag hittar något om detta!... Nej, det gjorde jag inte. Kanske hörde jag helt åt skogen där med. Men jag har åtminstone pratat med en av medlemmarna i bandet Paddington som ska spela flera gånger denna vecka, samt förvissat mig om att langosvagnen kommer fram till helgen så jag får mina syltochgräddelangosar i år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0