Hört på Ljungbydagarna

Jag satt utanför Harrys och åt min syltochgräddelangos igår när de hade genomgång med vakterna. Jag hörde en av bröderna Hansson, som har hand om dagarna, säga: "Om någon är överfriskad får han lämna området. Så enkelt är det!" Humor. Jag undrar var gränsen för överförfriskning går. Enkelt är det nog inte att avhysa alla som är lite för berusade. Jag vet en tjej som hamnade i fyllecell inatt, men det var nog flera. Det var inte bara läskburkar som låg på marken efter karnevalen.

En annan kul sak jag hörde var från en bekant vars man hade skjutit med vattenpistol i örat på en polis. Det får man inte...

Vår hyresgäst (låter knäppt när man säger det, men hon presenterar oss som sina hyresvärdar och det är ju sant) är den oturligaste jag vet. Hon och hennes kille var med i vårt lag på popquizzet och hon berättade om hur hon blivit fast i poliskontroll när de spanade efter knarkare i en likadan bil som hennes och hur de rotat igenom hela bilen som var full med glas och skräp till återvinning, hur hon blivit kollad på Netto så att det verkligen var hennes kort hon betalade med, hur hon slängde sin killes lunch i soptunnan, hur hon tappat bort mobil, nycklar och allt som över huvud taget går att tappa bort (+ en del saker som är omöjliga). När vi var på väg till quizzet sa jag något om biljetter. Då fick hon vända hem och hämta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0