Inte gravid idag heller

Men det var väl fan?! Jag svär bara när det är berättigat och nu är jag så jättejäveltrött på att få frågan om ifall jag är gravid. Eftersom jag aldrig varit det såvitt jag vet är det alltid en ovälkommen fråga. Antingen är det någon som inte känner mig tillräckligt väl eller någon som vill mig tillräckligt illa som frågar. Jag är överviktig, med en misstänkt bula på magen, och tycker inte man frågar någon förrän i sjätte månaden eller när det nu är som det verkligen inte finns något tvivel. Såhär är det: Jag tycker inte om barn. Mycket konstigt för en tjej som är 34. Kanske mest är det så att jag inte tycker om mig själv sådan jag är mot barn. De får mig att bli nervös för de gör inte som jag säger och jag förstår dem inte. Det finns trevliga barn såväl som det finns trevliga vuxna, men oftast är det jobbigt med dem.

Fet blev jag på allvar efter att först ha tappat en massa kilon när jag mådde dåligt. Jag fick medicin som man kan,och oftast gör verkar det som, sväller upp av och tappar all mättnadskänsla så man kan äta hur mycket som helst. Sedan har det gått lite upp och ned de senaste åren (mest upp) och det är väldigt svårt att gå ned igen. Om jag skulle bli med barn skulle jag göra något åt det fortare än man hinner säga abortmotstånd.

Kommentarer
Postat av: Elon

Vem tusan är det som tror att du är gravid??

Nä, jag är ju en av de få som är helt inne på din barnlösa linje och det tänker jag fortsätta vara. Men eftersom vi är så sällsynta så är jag ganska inställd på att leva även utan tjej. Fast om sådär 10 år kan jag väl tänka mig att hitta nån som har vuxna barn kanske... Jaja, vilken pratig kommentar detta blev.

2008-08-27 @ 19:21:27
Postat av: Maria

det är den där lilla sopan som har tagit som sin lisuppgift att försöka förpesta yfronten med omogna komentarer som tyckte att det var en passande fråga.

En jättekul kommentar att läsa dagarna efter ett missfall så det är väl bara att gratulera den där människan till att ha lyckas förpesta även mitt liv.



För övrigt tyckr jag att ni är i er fulla rätt att inte vilja ha barn, Y kan vara lektant åt H som brukar höra till de trevliga barnen i de flesta fall

2008-08-27 @ 19:58:05
Postat av: Anonym

Kanske ger det en liten hint till att dra in på godsakerna och shapa upp kroppen lite? Valet står mellan att leva med att folk tror att du är gravid, eller att göra något åt att det ser ut som om du är det...

2008-08-27 @ 22:27:03
Postat av: RS

Hej kulturfyrekompis: Om du känner för det finns en ny kulturfyra att svara på: http://kulturbloggen.com/?p=1277

Om romanfigurer.

2008-08-28 @ 11:22:51
URL: http://kulturbloggen.com
Postat av: Maria

till anonyma skitsnackaren; Inser du att du har fan inte att göra med andras utseende? Lägg ner innan det börjar närma sig polisanmälan för tackaserier.

Bara för att du är en genomruttet misslyckad person vars enda nöja här i livet är att såra andra. jag hoppas innerligen att du får uppleva hur kul det är att mista barn. Jag ser säkert också gravid ut. det är jag inte längre o det gör ont som fan o inte blir det ättre av sånna svin som dig.

2008-08-28 @ 13:24:48
Postat av: Patrik

Vad var det för en tok som ställde den frågan till dig?



Stå på dig Ylva.

2008-08-28 @ 15:58:31
Postat av: Anonym

är inte en bloggare ute efter kommentarer...?

2008-08-28 @ 20:38:20
Postat av: Ylva

Elon, Maria, Patrik, RS. Tack!

2008-08-28 @ 20:57:17
Postat av: Helena

Du är väl inte speciellt överviktig, och kulmage kan man ju ha även om man är smal (och ogravid). Själv får jag jätteofta uppblåst mage, och då är det verkligen så att den står ut som en ballong! Men gravid är jag definitivt inte. Så som sagt, man frågar väl faktiskt inte om nån är gravid förrän det verkligen inte råder nåt tvivel och kanske ej även då, eftersom det som sagt kan hända att det inte går bra.



Stå på dig Ylva! Och Maria: Tråkigt att höra, det måste kännas jättejobbigt.

2008-08-28 @ 22:23:39
Postat av: Maria

sist jag var gravid var det ingen som vågade fråga förrän det var en månad kvar.... O då syntes magen inte om jag hade vinterjackan på mig. Det är helt enkelt bara oartiga personer som tror sig ha rätt att kommentera andras kroppar.



helena Tack!

2008-08-29 @ 08:27:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0