Kulturfyran

Veckans kulturfyra från http://kulturbloggen.com/?cat=13:

1. Vilken TV-serie har du tyckt var mest nyskapande och varför?

2. Vilken TV-serie tycker du var mest slöseri med sändningstid?

3. Vilken TV-serie från förr skulle du helst vilja se ny producerad?

4. Om du själv fick göra en TV-serie, vad skulle den handla om och vilken roll skulle du vilja ha?

1. Jag tycker fortfarande att Monthy Pythongänget gjort de bästa grejorna även fast allt inte åldrats med samma värdighet. Dead parrot, hellsgrannies, Life of Brian, löptävling för inkontinenta...
2. Rederiet kanske. Någon serie på över hundra avsnitt.
3. Jag kommer inte på någon, gillar oftast inte reproduktioner.
4. Jag skulle vilja vara med och filma ett reseprogram på Nya Zeeland, ett land jag alltid velat resa till. Jag vill inte vara med själv i TV så det får väl bli som manusförfattare eller springa-och-hämta-dricka-till-stjärnorna-person.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0