Tältdraget

Idag var det tältdraget på ljungbydagarna. Omsorgen kör en storsatsning med rocklunch. Det blir succé varje år, en show man bara måste tycka om. Om man inte uppskattar musiken måste man gilla det man ser i alla fall för de är så omtyckbara! De senaste dagarna har jag skrattat och lett så mycket så jag fått kramp i bakhuvudet! Igår hade vi en sanslös föreläsare som heter Mikael Södermalm och är en av de bästa i Sverige på mental träning. Jag trodde inte att det skulle bli så roligt att lyssna på en snubbe i närmare fyra timmar. Bra uppladdning inför skolstarten med 1600 elever på måndag. Ja, sedan har roligheterna fortsatt.

Rikard Svanberg
är lustig och står rätt upp och ned och sjunger sina småkluriga texter och ser mycket koncentrerad och seriös ut och då blir kontrasten stor när han sjunger om Arne som är jätteliten. Just den sången slutar med att han sakta nästan segnar ned och lägger sig på scenen.

Alexander Solberg har ett program som heter Kiss Anthem. Jag har aldrig lyssnat på Kiss, men det visar sig att jag känner igen flera låtar så de har liksom gått in i huvudet utan att jag tänkt på att det är just Kiss som sjunger dem. Alexander tar i så han skakar, bandet backar upp och så även Ulrik.

Ulrik är (självutnämnd?) frontfigur i bandet Rockom och tycker väldigt mycket om uppmärksamhet. Så mycket så att han försöker stjäla till sig den även när det är andra som uppträder. När Alexander sjunger går Ulrik ut på catwalken och kör sina alldeles egna moves. Ulrik är gummimannen och ingen människa med leder kan röra sig som han. Att det sedan är Kim Kärnfalk som är gästartist bryr sig Ulrik nog inte så mycket om, han är ju Rockoms stora stjärna och ställer sig framför henne och Jonny när de sjunger duett. Kim är mycket road och proffsig i sitt uppträdande. Hon har jobbat på särskola i sju år och har god hand med människor. Varje spelning med Rockom är unik för man vet inte vad som ska hända. Jag tror inte det spelar någon roll hur mycket de repar, för det kommer ändå upp spontangrejor. Undrar om det var meningen att Ulrik skulle köra ett medley med I can jive, Love me tender, I can jive, en annan låt och I can jive. Mitt i alltihopa tar han av sig t-shirten och jeansvästen, slänger iväg tröjan och lägger västen över huvudet.

När Kim Kärnfalk har sjungit klart säger hon att hon vill ha applåder ifall det ska bli något extranummer. Martin i Rockom skriker: "Vi vill lyssna, vi vill ha, vi vill höra mer musik!" Alla andra håller med.

www.rockom.se Klicka på Ulrik och kolla vad han har för favoritlåt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0