Winnerbäcksamling

Idag kom en sändning från Ginza och nu är min Winnerbäcksamling komplett, förutom att jag inte har liveinspelningar utan enbart studioalbum. Jag trodde att jag redan hade allt han gjort men efter en inventering upptäckte jag att jag missat Söndermarken från 2003. Hur har det gått till då? Visserligen var 2003 mitt kanske mest världsfrånvända år men jag brukar köpa ikapp skivor jag missat för att jag varit för ung för att fatta att de var bra när de kom, för att jag varit för fattig, för deprimerad eller för något annat. Visst är det åtta skivor han har gjort? Det här känns konstigt för jag känner igen låtarna så väl. Har jag haft skivan förut men försnillat den? Mysko, mysko.

En anekdot och djupdykning i gammal klippbok där jag sparat biljetter från minnesvärda konserter. Den 9 mars 2000 var jag och väninnan på Kentkonsert på Hovet i Stockholm och efter det hade Motorhomes spelning på Dailys och kallade det Kents efterfest. Vi var där också, med besked. Den där helgen kändisspanade jag oerhört framgångsrikt. Samma klippbok upplyser om att jag såg, förutom självklara Kent och Motorhomes, Henrik Johnsson (då gift med Alice Bah), Sahara Hotnights, Doktor Kosmos, Jonna Bergh, "Reine och Mimmi"-Mimmi, Paolo Roberto och Dregen. Dessutom tror jag att jag såg en programledare på MTV, men när jag gick fram till honom och kallade honom Larrrrs ville han inte prata med mig. Henrik hade en vit tröja som det stod VIP på och honom petade jag i magen och sa "VIP, VIP" och gick sedan raskt därifrån. Trummisen i Motorhomes attackarade jag och låtsades upprörd över hur hunden i videon Into the night behandlades. Sedan kom väninnan fram och började prata om hunden i videon. Ren tur, tror jag, eftersom all eventuell självbevarelsedrift var bortsupen, att jag aldrig sa något till Winnerbäck. Eller så kom jag helt enkelt aldrig tillräckligt nära.

Här är den fruktansvärt sorgliga videon Into the night med Motorhomes!:
http://www.youtube.com/watch?v=nDZJU2xneD8

Kommentarer
Postat av: Anonym

Japp, sorglig video. Och Söndermarken är väl åtminstone den Winnerbäck-skiva som jag tycker man hör mest om. Det är i alla fall inte jag som har norpat den av dig.

För övrigt handlade jag skivor för 635:- idag. Nu har jag alla Elton Johns fullängdsalbum utom tre. Det kan nog vara Kortedalas mest kompletta samling faktiskt. :o)

2008-08-26 @ 20:43:38
Postat av: Elon

Det var ett tag sen namnbortfallet drabbade mig sist, men det gjorde det alltså nu...

2008-08-26 @ 20:44:25
Postat av: Ylva

Det är konstigt det där när namnet försvinner och konstigt att jag ibland själv måste skriva lösenord och ibland inte när jag ska kommentera här. Tänk att jag förstod utan namn att det är Elon.

2008-08-27 @ 10:11:54
Postat av: Maria

o jag har nog inte köpt skivor på två år? Hmmm... tur att jag iaf inte låter bli att köpa böcker!



2008-08-27 @ 12:55:09
Postat av: Gyrot

Du tänker på Motörhead.

2009-08-14 @ 20:30:21
URL: http://www.gyrot.se
Postat av: Ylva

Det vore stort om jag träffat på Motörhead och jag skulle vara oerhört avslappnad och cool för jag känner inte igen dem.

2009-08-15 @ 14:33:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0