Bibliotekariepool och äbleskiver

Igår träffade jag en stockholmskompis när jag hade två timmar på centralen. Han är med i en bibliotekariepool och jobbar 75%. Nu har han fast schema i tre månader och jobbar på åtta olika ställen! Jag är inte avundsjuk.

Idag ska vi till våra danska stuggrannar på julfest. Det börjar klockan två och kommer att hålla på hela dagen. Vi brukar få sjukt mycket att äta och dricka hos dem. Till exempel ska det bli danska äbleskiver. Hur deras skiver kan se ut som bollar begriper jag inte, men goda är de. Kanske rapporterar jag senare, kanske inte. Som tur är så har vi nära hem till stugan i alla fall.

http://ulejbro.blogsome.com

Kommentarer
Postat av: stinnepigen

Ursprungligen var æbleskiver skivor av äpple inbakat i lite kaksmet, men så småningom blev det alltmer kaksmet och numera är det sällan att æbleskiver innehåller äpple. Du fick säkert höra detta kring julefrokostbordet hos danskarna, men helvetet ska frysa till is innan jag går miste om ett tillfälle att besserwissra!

2008-12-30 @ 07:02:30
URL: http://stinnepigen.blogspot.com
Postat av: Ylva

Stinne. Tack, vi fick faktiskt aldrig den utläggningen. Klart man ska passa på att besserwissra.

2008-12-30 @ 13:24:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0