Kulturkullan

Vecka 51

* Läser: Vad är så skört att det bryts om du säger dess namn av Björn Sortland. En uppmärksammad ungdomsbok. En sorglig historia om ett ungt par där tjejen snart ska dö. En nypåbörjad bok så jag har ännu inte så mycket att säga om den förutom att den verkar bra.

* Lyssnar på: Man får vara glad att man inte är död med Lars Demian. CD från 1994. Jag har sett Demian tre gånger, om inte fler. Nu senast i fredags och därför kommer jag att spela honom mycket ett tag framåt. Han är en av alla dessa män som sjunger på svenska som jag gillar. Med sin speciella röst och samhällskritiska texter har han en skara trogna fans, men den här gången tyckte jag att det var svårare att urskilja extremvänstermänniskor som brukar flockas kring honom. Han kanske har fått andra lyssnare. Man behöver inte hålla med honom för att uppskatta musiken.

www.bengans.se

* Veckans citat:
Dörrvakt: "Ha en trevlig kväll!"
Jag (som för sent fattar att han pratar med mig): "BAP OCH PILL!"
Det stod så på rutan där det tidigare stått BAR OCH GRILL.

* Veckans händelse: Julstråk, konsert med esteterna i Ljungby kyrka kl.18 på måndag.

Uppdatering: Det är musikskolans elever, inte esteterna, som har konsert. Mathilda har rätt.

Kommentarer
Postat av: Maria

vad är så skört... ar fin men formgiaren borde ha stryk. tristaste omslaget på länge

Nu har jag fått ur bilderna ur mobilen!

2008-12-14 @ 21:39:46
URL: http://morellens.blogg.se/
Postat av: Ylva

Visst är det ett fult omslag?! Skicka foton till min mail om du kan.

2008-12-14 @ 21:43:13
Postat av: Mathilda

Vilka esteter?... Jag hade inte tänkt vara med på någon konsert i alla fall... :P

2008-12-15 @ 12:42:11
URL: http://constantlypray.blogspot.com/
Postat av: Klas

Höddu!

Det där är en fruktansvärt bra skiva!

...fast extremvänstern?

är det inte flumvänstern, ja ungefär samma typer som geggar i slamträsket som brukar flockas runt Demian.



2008-12-15 @ 21:41:30
URL: http://urklippt.wordpress.com
Postat av: Ylva

Klas. Bra, mycket bra, då, ja, som min gymnasieklassföreståndare skulle ha sagt. Du vet vilka jag menar, vänster-, miljö-, hennafärgade människor.

2008-12-16 @ 12:52:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0