Dermot i Let´s dance

Roligt från http://knivlisa.blogg.se:
De senaste fem minutrarna har jag gått omkring och försökt härma speakerrösten i Let´s dance.

"Maria Öhrman" (- Mmm ganska bra, men jag behöver bli ännu mer basig.)

"Dermot Clemenger"  (- Ja.. Nej.. Mer bas och mindre nasalt)

Och så nyss. Skulle jag gå ut och slänga en soppåse.
Jag hade precis börjat säga det innan jag öppnade, så jag hann ju inte stoppa mig själv..

"DERMOT CLEMENGER"

Det var ett underbart, and yet so förödande ögonblick.

För jag sade det med en otrolig klang. Men. Utanför min dörr stod min hemska tantgranne. Hon bara blängde och försökte låsa sin dörr samtidigt. Fullständigt chockad.
Och jag, jag visste inte alls vad jag skulle göra. Så jag stängde dörren igen, utan att slänga soppåsen.

Jag såg alltså ut som en himla gök som tittar ut från min lägenhet ibland för att säga "Dermot Clemenger" på jämna klockslag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0