Gunnel Mauritzson band

Uppmärksamma läsare kanske undrar varför jag inte har skrivit något på flera dagar, sedan i tisdags faktiskt. Jag skrev ett inlägg i onsdags men datorn lade av och sedan dess har jag inte kommit in på Internet hemma. Då måste jag faktiskt stanna kvar efter arbetstid en fredag och råda bot på bloggabstinensen.

Igår var jag på konsert med Gunnel Mauritzson band. Det var uppfriskande så det var värt att ta sig hem i halv snöstorm efteråt. Gunnel själv sjunger folkvisor och säger kaffipaus och annat på goegullig gotländska, mannen på trummor ser ibland ut som Johan Rheborg när han är Percy, mannen på blås får säregna ljud i sitt instrument och han som spelar dragspel och cello har oerhört flinka fingrar. Hm, tänk om någon kunde spela sådär på min rygg?... Eh, jag har väl aldrig någonsin förr sett något sensuellt i dragspel?! Skickliga musiker, det där!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0