Häst- och hundägare

Idag hörde jag en man som hade varit på ett föredrag igår om risker med internet och ungdomar. Föreläsaren hade utgett sig för att vara en ung tjej och loggat in sig på en chat och det tog inte mer än tio sekunder förrän "hon" hade snuskgubbar efter sig. Den här mannen jag pratade med skämdes över manssläktet och ville inte vara med längre. Han funderade på att flytta till en avlägsen ö och odla potatis. Sedan undrade han varför vi så ofta delar in i manligt och kvinnligt. -Kan man inte dela in i häst- och hundägare eller vad som helst? Ja, det undrar man . Fast det är ändå rätt praktiskt att skilja på män och kvinnor ibland. Var kvalar jag in som fårägare annars? jag känner mig inte så representativ i min stadslägenhet.

B&B betyder inte Bed and Breakfast. Det betyder numera Bredband och Badrumsskåp. Vi har äntligen varit och hämtat badrumsskåpet som vi beställt för länge sedan men inte fått hem av olika anledningar. Sambon håller på att skruva ihop det nu men vi kan tyvärr inte sätta upp det ännu för vi har glömt att köpa stödben. De som finns att köpa till ser ganska fula ut så sambon ska nog snickra själv. Undrar hur länge man kan ha alla schampoflaskor och annat på golvet i köket utan att bli tokig? Kanske över helgen eftersom jag inte ska vara hemma, hehe...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0