Kulturkullan

Vecka 6

* Läser: Att älska som en porrstjärna, en sedelärande berättelse av Jenna Jameson. Jag fick den här boken av en kollega som kom med några böcker som hon tänkte skänka till biblioteket. Just den här tyckte hon kanske inte var så lämplig, men hon frågade om jag ville ha den. Jag höll med, klart olämplig bok på gymnasiet, men jag kan läsa den. Jag blir nyfiken och provocerad och jag antar att det är det som är meningen, utöver att göra män (och kvinnor med för den delen) upphetsade. Hon har skrivit boken ihop med Neill Strauss, som även skrivit Spelet, som också retade upp mig. Jenna har en lite annorlunda syn på vad som är en fin flicka. Hon tycker själv att det inte är någon fara så länge hon bara snortar amfetamin och inte röker eller injicerar. Att ha sex framför kamera är inget hon har problem med. Det började som en hämnd mot en kille som var otrogen. Sedelärande vet jag inte, men om man undrar vad som kan röra sig i huvudet på en porrstjärna så får man veta det här. http://knuff.se/boecker

* Lyssnar på: Spökskepp med Staffan Hellstrand. CD från 2007. Hellstrand har en speciell röst och jag har det mesta han har gjort men ibland tröttnar jag lite. Nu var det länge sedan jag hörde något från honom så det är dags igen. Han har alltid bra texter, så även på denna platta. Här finns en duett med för mig okända Isabel De Lescano och en med Lars Winnerbäck. Trevligt.

* Veckans citat: Om det inte görs något åt invandringen så flyttar jag utomlands.
Sagt av Brigitte Bardot enligt Lilla idiotboken.

* Veckans händelse: Första deltävlingen i melodifestivalen i Göteborg på lördag. Jag är där!

Kommentarer
Postat av: patrik s

Hellstrand är otrolig textmakare men tyvärr fruktansvärt underskattad som artist idag.. Var på ett par solokonserter med honom förra året och att se mannen ensam med en gitarr och typ sveriges bästa låtar (ibland) är klockrent

2008-02-03 @ 23:00:58
URL: http://patriksundin.se
Postat av: Ylva

Visst är Hellstrand en av landets bästa textförfattare. Jag skulle också vilja se honom lajv. Patrik, förresten, det är dags att lämna tillbaka boken Gunnar, jag väntar på den!

2008-02-04 @ 16:55:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0