Ska ni med?

Igår ringde konstiga grannen på precis när vi skulle ha romantisk middag. Fast han var kortfattad.
- Ska ni med?
- Va´?
- Till Växjö på lördag.
- Det tror jag inte.

Han ska åka och köpa en ny garagelampa och det hjälper inte hur många gånger sambon säger att han inte är vaktmästare så ryker han ändå på att göra allt med huset. Vi meddelade att vi ska till Gemla på lördag och han undrade varför. För att vi ska på 30-årsfest. Bra med en ärlig ursäkt, jag vill väl inte åka till Växjö med honom heller.

Ibland är jag nöjd med saker jag inte säger. Jag försökte låna ut boken Jack Holborn till en kille. Gjorde reklam för den genom att säga att det var en bra TV-serie. Jag sa INTE att det jag tyckte var mest spännande var att han som spelade Jack var så söt. Lite efterforskning visade att serien kom 1982 då jag bara var åtta år. Han måste ha gjort ett djupt intryck, lille Jack.

Inatt kom jag på ett bra rim, tyckte jag, rodna och hårdna. Vad jag nu ska med det till. Det blir ju bara pervodikter som jag inte kan skriva här. I stället får ni ett utdrag ur en annan dikt jag skrivit nyligen.

Jag försökte försvara
men du fortsätter bara attackera
jag ville verkligen förklara
men jag orkar inte mera

Jag förstår inte vad du vill
du förstår inte vad jag gör
vad ska det då tjäna till
vad ska det vara för?

Kommentarer
Postat av: Fridah

**ååh taack, :)

2008-02-15 @ 18:08:58
URL: http://FridahCharlotta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0