Efterjulfest

Nu har jag varit på en liten efterjulträff med mina kollegor, alltså de som är expeditionspersonal och andra ickelärare på en skola. Det var trevligt med goda smörgåsar från Ljungbymackan, fika och julklappsutdelning. Alla hade köpt något för femtio kronor och jag fick söta handdukar, en olivtvål och handkräm.

En kollega har lyckats med något jättekonstigt. Vid ikonen för inloggningssystemet på jobbdatorn har hon fått sitt namn i stället för "Book-IT". Ännu konstigare är att namnet står även om jag eller den andra kollegan loggar in, alltså på allas våra skrivbord. För en gångs skull var det inte jag, det brukar annars kunna hända de mest mystiska saker med mig och datorer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0