Grammisgalan

Snart ska jag titta på Grammisgalan. Så här vill jag att det ska bli i de kategorier som jag är intresserad av. För tillfället är jag kär i Lars Winnerbäck och hans nya skiva och det kommer att hålla i sig länge.

Album - Winnerbäck
Folkmusik/visa - Sofia Karlsson
Grupp - Kent
Kvinnliga artist - Säkert!
Liveakt - Winnerbäck
Låt - Winnerbäck, Om du lämnade mig nu
Manliga artist - Winnerbäck
Nykomling - Säkert!
Textförfattare - Annika Norlin, Säkert!

Jag är lite rädd för, och anar, att Salem al Fakir kommer att plocka åt sig flera grammisar och honom fattar jag inte alls. Det jag har hört har mest  varit märkligt. Hoppas att Annika Norlin med sitt soloprojekt Säkert! får flera utmärkelser för hon är så bra, så bra! Ja, och så Sofia Karlsson som de visade på TV härom dagen. Vilken fantastisk tjej! Ung och klok och vacker och sjunger Dan Andersson så hjärtat blöder. Heja henne! Kent kan få en grammis för att de är Kent och alltid bra, fast deras senaste album inte är så bra som de varit tidigare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0