Hårdbajsning och simning

Jag blir hyfsat irriterad när skator tror att min cykelsadel är den optimala toaletten, så man måste torka av innan man cyklar någonstans. Men nu tror jag att de har en sammansvärjning mot mig och att någon illasinnad fågel har hårdbajsat så att hela cykellåset har muggat igen. Sluta genast upp med sådana dumheter! Sambon har åkt för att köpa olja för att smörja. Jag lyckades ta mig till jobbet och hem men på eftermiddagen när jag trodde att jag skulle cykla till affären så gick det inte att låsa upp cykeln. Alls. Grumpf!

Idag har jag varit och simmat. Det har jag inte gjort på många år så det var en annorlunda upplevelse. Jag provade båda vattenrutschkanorna i äventyrsbadet men tyckte inte riktigt om dem för i den ena kommer man ned och får en vattenkaskad över sig så man måste fundera på om linserna sitter kvar och om man har näsblod. I den stora är det ännu värre för där åkte jag runt två varv i toaskålen (ja, det blev visst lite toatema idag...) innan jag spolades ut i bassängen. Men 45 minuter simning kändes skönt och nyttigt förutom att jag fick lite ont i nacken en stund. Hur simmar man då på för vis? Det ska vara skonsamt att simma, men jag hade nästan glömt hur man gör så jag stretade lite mycket med huvudet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0