Utanvattenrutschkana

Idag har jag lärt mig tre saker:
1. Åk inte vattenrutschkana utan vatten. Skarvarna skaver i ryggen och det blir ingen bra rutsch.
2. Efter simhallen, gå inte som Tora Trasseltroll till ICA. Då kan det hända att den där snygge mannen dyker upp, hejar glatt och pekar på dig med sin scanner.
3. Om du är trött på morgonen, gnugga inte i ögonen för att öppna dem. Linserna kan trilla ut.

Jag har blivit medlem i personalklubben och får bada gratis. Eftersom jag slutar klockan ett på tisdagar tänker jag mig att det ska bli min simmardag. Det är inte så mycket folk i simhallen före fyra. I äventyrsbadet var jag ensam, förutom jättekvinnan som låg som en flodhäst i barnbassängen och lät fyra dm mage sticka upp ur vattnet. Hm, ja, ensam i vattenrutschen, kanske därför inte vattnet var på... Jag vill helst ha en stor bahamian som sitter högst upp och visslar när man får åka, och ännu hellre en pubgrotta där man kan dricka hinkdrinkar och strawberry daiquiris tills ögonen blöder. Taino Beach på Bahamas, suck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0