Fröken Fräken från Fryken

I söndags åkte vi från Göteborg och upp genom Värmland. Vi tyckte Värmlandsnäs såg fint ut på kartan och körde dit. Där tältade vi vid en liten skogsväg och sambon hittade en stig ner till en fantastisk strand som bara lokalbefolkningen använder annars. Vi tältade och dagen efter solade och badade vi innan vi körde vidare. Nästa natt hittade vi en annan egen strand vid lilla Lisjön nära Lysvik vid Övre Fryken. Frykensjöarna är vackra men campingplatserna ser inte så roliga ut så det är mer spännande att slå läger där man känner för.

Jag har gjort en nostalgitripp till nästan alla mina gamla boplatser de senaste dagarna. Vi åkte ju från Ljungby till Göteborg (det var nära att vi åkte och tittade på Bergsjön där jag bott, men vi valde havet i stället). Sedan har jag varit och tittat på centrum i Stöllet (det gick fort) och därifrån till Malung. Om vi bara hade åkt till Borås hade min historia varit komplett (förutom halvåret i Höfn í Hornafjördur på Island) för nu ska vi sova i Hedemora.

Kommentarer
Postat av: Maria

får väl se om vi kan hinna Borås i september då?

Undra när vi skall hälsa på er egentligen?

2008-07-29 @ 22:19:08
Postat av: Ylva

Arg Ylva kommer till Göteborg fredagkvällen och åker hem söndagen och hinner inte med mycket mer än mässan.

2008-07-31 @ 21:53:53
Postat av: Elon

Arg Ylva kommer till Göteborg fredagkvällen och glad Ylva åker hem till Ljungby söndagen! Basta!

2008-08-01 @ 20:35:54
Postat av: Maria

nej, bastu har vi inte... o poolen är nog lite kall vid det laget men vi skall väl försöka få till en glad Yva iaf?

2008-08-01 @ 23:58:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0