Grodpuss och fölbingo

Idag skulle sambon visa mig en groda men när han höll upp den framför mig så ville den inte vara med utan tog ett skutt rakt upp i ansiktet på mig. Vad händer om jag blir pussad av en groda? Blir jag en prins då?

Nu finns det hela sju bedårande föl på vägen till stugan, i alla fall om man åker den lite ovanliga vägen förbi Skinnarnas. Det gör vi inte så ofta, och jag har aldrig lyckats se alla sju fölen på samma resa. Det är en liten utmaning med fölbingo! Idag såg vi fyra på vägen dit och tre på vägen hem samt tre rådjur och en massa nya kalvar så det var rätt bra utdelning.

Imorgon kväll kommer en kompis från England hit och hälsar på. Vi känner varandra sedan gymnasiet och hon har bott i England sedan -96 tror jag. Det ska bli kul att visa henne lite Småland för hon har aldrig varit här förut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0