Metropolen Alvesta

Min nya hobby är visst att köra till Alvesta. Jag har kört dit och/eller förbi rekordmånga gånger de senaste dagarna. I söndags körde jag och hämtade kompisen från tåget (Alvesta). Igår åkte vi till Den svenska tantens trädgårdscafé på Bergkvara gård. Då körde jag förbi Alvesta. På hemvägen tänkte jag helt äventyrligt fortsätta att köra för att se om man kunde komma runt sjön och se borgruinen från andra sidan. Vi hade bara en karta över Växjö kommun och endast halva sjön var med så vi körde utanför bild och det visade sig att man inte kom runt sjön på den vägen utan i stället till Gemla och sedan... Alvesta. Sådär spännande kan det bli när jag är ute och kör bil. Kompisen har inte körkort så för ovanlighetens skull var det bara jag som kunde köra och eftersom jag bara brukar köra dit jag hittar, och det är väldigt begränsade områden, så var det ytterst ovanligt med en sådan utflykt. Idag har jag kört tillbaka kompisen till tåget och nu ska jag nog inte till Alvesta på ett tag.

Kommentarer
Postat av: RS

Torsdag igen:)

Ny kulturfyra om du har tid och lust:

http://kulturbloggen.com/?p=735

2008-07-24 @ 10:06:35
URL: http://kulturbloggen.com
Postat av: Maria

bara man slipper konversera män på stationen som glatt vill berätta att de runkat sig till skavsår så kan det säkert vaa en trevlig metropol....

2008-07-24 @ 10:09:53
Postat av: Patrik

Ja vilken metropol. Elon vet ju kopplingen vi har dit.

2008-07-25 @ 09:19:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0