Mormormutation

Det har hänt något fantastiskt med sambons lilla mormor i England. Hon har tidigare varit sjuklig och bitter men nu är hon friskare och spralligare än någonsin. Det är en häpnadsväckande utveckling med tanke på att hon närmar sig nittio och bor på ett hem där hon först inte trivdes. Hon är väldigt förvirrad och vet ibland inte vilket land hon befinner sig i men hon är glad ändå. Hon har bara flyttat några km hemifrån men många i personalen är från andra länder så det förvillar nog. Jag var lite orolig att vi inte skulle ha så mycket att prata om men hon pratade på utav bara den. Visserligen upprepade hon sig men hon var väldigt nöjd och tacksam att vi hälsade på. Jag blev generad när hon dillade på om hur wonderful jag är och vilken tur sambon har som har mig. Ujujuj. Hon har varit missnöjd med livet förut och det är så roligt att hon äntligen har hamnat rätt, även fast det blev väldigt sent i livet. Mot mig har hon alltid varit snäll men nu var hon liksom översvallande. Enda gången hon blev lite upprörd var när jag som en ren välgärning köpte nya kökshanddukar och "råkade" slänga de spindelvävsliknande hon hade längst ner i soptunnan. Det var jobbigt när hon hittade dem...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0