För dig som är ung

Igår var jag på Berättarfestivalens program "För dig som är ung!" och var en av de få som var över tonåren. Det var en bra blandning med Frida Spång som pratade om troll, Kiriaki Christoforidis som berättade om grekiska gudar och sin egen ungdom i Göteborg, Mathilda Hagfoss som sjöng både egna sånger och andras, poeten Olivia Bergdahl som nog tycker jag är galen som har sett henne fem gånger på fyra dagar... och H#¤7, som jag aldrig kan uttala, som spelade lite för hård musik för mig.

Idag var jag på sägenresa till Hallsjö kyrkoruin och Dörarps kyrka. Per Gustavsson berättade sägner, Ingalill Pegelow berättade om medeltidskyrkan och Gunilla Lundh-Tobiasson sjöng medeltida ballader.

Jag tror ingen, förutom arrangörerna, har varit lika mycket på festivalen som jag med mina 38 timmar. Jag är lite stolt över det. Nu ska jag umgås lite med sambon som jag knappt sett på en vecka när han först varit i Kalmar och jag varit uppslukad av festival.

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Tack för skivan! Den går på repeat här...

2008-06-17 @ 15:40:31
URL: http://constantlypray.blogspot.com/
Postat av: Ylva

Mathilda. Vad bra. Då kan du lära dig texterna ordentligt och sjunga några på världsbutiken ;-)

2008-06-17 @ 17:06:18
Postat av: Mathilda

Hehe... vi får väl se ;)

2008-06-17 @ 17:16:45
URL: http://constantlypray.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Hehe tack:) jo jag ska försöka mig på det:) just nu förstår jag inte hur man gör :O :)

2008-06-18 @ 11:25:20
URL: http://penajs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0