Kulturfyran

Kulturfyran från http://kulturbloggen.com/?p=3797
1. Fotbolls-EM, jag: tycker du att fotboll är kultur?

2. Fredag 6 juni är det den svenska nationaldagen. DN har intervjuat åtta olika människor som tillsammans ska ge en slags bild av vad Sverige är i dag. Vad är bilden av Sverige för dig? Om du ska beskriva Sverige i fem ord: hur blir det?

3. Sommar är för mig bland annat samma ska som att jag läser en massa. Har du något tips på en bok jag ska läsa nu?

4. Många bokförlag satsar på att släppa deckare inför sommaren. Jag har tydligen gått på deras marknadsföringsknep för jag läser väldigt gärna deckare under sommaren. Vilken är den mest spännande bok du läst?

1. Nej, inte sådan kultur som jag tänker på men ofta flyter begreppen ihop, till exempel har vi en kultur- och fritidsnämnd. En kompis gav sin kille en smart present: han skulle få gå på tre kulturevenemang och då var fotboll ett av dem. En gång bjöd hon honom på musikal och han följde med för hennes skull och så sa hon att det jämnar ut sig för han får gå på fotboll också. "Men det är ju också ditt intresse!" sa killen...
2. Sommarblondiner, midsommarjordgubbar, vintermörker, jantelagen, jämlikhetskamp
3. Den frågan var lik en som varit med här förut. Allt för min syster av Jodi Picoult.
4. Jag brukar inte läsa deckare. Den mest spännande boken jag läst är Sömnlös av Barbara Voors.


Kommentarer
Postat av: RS

Ja, det är rätt svårt att definiera vad som är kultur. Som mat till exempel. Är det kultur?

2008-06-05 @ 18:52:30
URL: http://kulturbloggen.com
Postat av: Ylva

Jag kallar inte mat för kultur, men visst, det finns ju yoghurtkultur.

2008-06-07 @ 14:46:04
Postat av: Maria

sedan har vi trattbägarkultur och gropkeramiskkultur - men de kan man inte äta...

2008-06-07 @ 20:49:11
URL: http://morellens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0