Rationalisera

När det är så varmt som det varit nu ett tag så rationaliserar jag bort det mesta. Ibland orkar jag inte ens läsa utan ligger bara på brygga eller gräs och gör ingenting. Ibland lyssnar jag på MP3, ibland på fåglarna, fontänen, trollsländorna eller tystnaden. Ibland somnar jag.

Laga mat? Varför det? Jag vill inte ens ha något varmt när jag redan är varm själv. Jag blandar ihop lite gurka, tomat, sallad, feta och kassler och kallar det för middag. Nu är sambon borta i veckan och då behöver jag bry mig om matlagning ännu mindre. Jag har får att vattna men det går ganska snabbt. Den här veckan ska jag ägna mig åt en massa trevliga saker. Grillfest, studentutspring, avslutning i kyrkan och berättarfestival. (Och kanske ligga på bryggan om det här värmeslaget håller i sig.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0