Studenten

Idag har jag tittat på studenterna och deras firande. Varje år blir jag alldeles rörd över hur fina de är och tänker tillbaka på min student och hur roligt vi hade. I år hade de flesta tjejerna vita klänningar och killarna mörka kostymer. Det där är lite olika, ett tag var det vanligt med ljusa kostymer. Några av de killar som varit stökigast blir jättegulliga och det är de som ska kramas och jag fick till och med skriva i några mössor. Alltså, krama skolbibliotekarien, jag tycker det är fint! Jag har ju liksom inga band till någon här i stan och känner dem inte särskilt väl. På min tid (1994) gick vi väl inte runt och kramade alla? I alla fall inte jag, förutom de lärarna vi haft och alla jag känner som vänner till familjen. Men det är som sagt killarna som gör så, tjejerna är blygare och mer sansade och det är inte de som går omkring med cigarrer och fickpluntor på skolan. Fast helt nyktra var inte alla tjejer heller. Hoppas de orkar hela dagen/natten och dessutom komma till kyrkan klockan tio imorgon. Det är grymt att ha kyrkavslutning efter utspringet, tycker jag. Det var bra upplagt som vi hade med champagnefrukost, kyrka, utspring, vagnåkning, mottagning och hotellet på kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0