Fin pingvin

16905-51
Den här roliga pingvinen träffade jag i somras. Han ville visa hur vig han var och kliade sig i huvudet med foten.

Imorse vaknade jag i panik. Jag var i en fullsatt aula med gymnasietreor och stod på scen i färd med att framträda som pingvin i en sketch. Tyvärr hade jag glömt att fixa en pingvindräkt så jag stod i fullt utblommad panik i vanliga kläder och sa "jag är en fin pingvin". Föga övertygande. Ibland är det skönt att vakna även om klockradion sätter igång någon ful tid.

Jag känner på mig att det är ett bråk under uppseglande den här veckan. Som vanligt kommer det att knorras om när vi ska vara i stugan och inte. Och som vanligt vill jag hellre vara i stan. Onsdag - musikal på skolan, torsdag - Kent i Växjö (kanske kan sova i stugan sedan), fredag - brunch hos danska stuggrannarna som kommer att ta hela dagen så då kan vi bo där, lördag - innebandyfesten, jag skiter i 24-timmarsturneringen men vill gå på Terraza efteråt. En gång var jag med i en sådan där maratonturnering i innebandy i Borås. Vad desperata de måste ha varit som frågade mig! Jag som mest slår folk på benen med klubban. Jag har för mig att vi raskt förlorade två matcher och åkte ur.

Jag saknar påsken i Norrköping. Jag saknar staden, även fast jag inte varit så mycket inne i själva Norrköping utan mest i Jursla och Skärblacka. Jag saknar mina mor- och farföräldrar och hela traditionen att åka dit till sommaren, julen, påsken och någon mer gång på året. När jag pratade med brorsan om det här så saknade han också staden och sa att man får nog ta och resa dit någon gång även fast det inte är något som drar direkt längre. Jag saknar andra städer också. Det känns konstigt att åka förbi Borås där jag bott ett år, dit skulle jag också vilja åka någon gång. Karlstad  tycker jag också om, hade en pojkvän där en sommar och en kompis har bott där, men känner ingen där nu. Jag saknar Lund och Malmö. Vänner har flyttat därifrån. Nu har jag mest Hedemora, Stockholm och Göteborg att åka till och det är trevligt. Fast Hedemora åker jag inte till så ofta förstås.

Kommentarer
Postat av: Maria

Vi får väl ta oss till Borås nån gång du hälsar på...

2008-03-18 @ 19:16:52
Postat av: M

Ska vi ta en helg tillsammans i Norrköping? Vore otroligt roligt!

2008-03-19 @ 11:19:13
Postat av: Ylva

Vad roligt! Jag kan få åka till både Borås och Norrköping!

2008-03-19 @ 17:56:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0