Fisken och whiskyn

Det går så trögt med internet idag så jag ska bara skriva kort innan jag blir utkastad. Vet inte om det har med snöovädret att göra.

Vi har en fjärrkontroll som kan sätta igång TV, lampa, dvd och annat samtidigt. En av knapparna är kopplad till belysningen i tunnan som är vårt barskåp. Igår hände det något konstigt. Vi har en timer till akvariet och när abborren gick och lade sig så tändes barskåpet. Mhm, tänkte vi, abborren är på väg till baren...

Jag har just varit och sett Stjärnan över Lappland. Det var en så konstig fars (och jag som inte gillar fars, buskis, revy och sådant) så jag kan inte recensera den. Hade inte lust att vara med i Smålänningen nu heller -det händer rätt ofta nu för tiden att jag försöker undvika det, men kommer kanske att bli citerad anonymt. Det blir lite fånigt eftersom jag går på alla kulturevenemang. Jag kan ju inte vara med i tidningen hela tiden.

Jag vet hur bränt hår luktar. Illa. När jag skulle blåsa ut en kandelaber lutade jag mig in i en låga. Hoppsan, vad det brinner fort, särskilt när man gjort en hårinpackning. Sprak, sa det bara och sedan var jag en tufs fattigare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0