Flamingo crossing

16905-32
Jag har inte lärt mig att snurra bilder åt rätt håll. Det tog ett tag innan jag fattade vad den här skylten betydde. Övergångsställe för flamingos! Sea world i Florida igen.

Idag tog jag en plastkorv med sylt och försökte pressa ned i en burk som jag såg hade mindre öppning än själva korven. Splatter. Oj, vad är det här för haggisryck? tänkte jag. Och sedan, hm, haggisryck, det var länge sedan jag använde det ordet. Det funkar bara i Hedemora och inte ens där längre. En kvarleva från högstadiet när Haggården fanns, ett hem för utvecklingsstörda. De som bodde där kallades då för haggårdare eller haggisar. När jag var liten trodde jag att haggis var en manlig form av hagga.

Sambon övernattar i Sundsvall och vad ska jag då hitta på med en ensam kväll? Jag har vant mig av med det, det händer inte så ofta nu för tiden som när han var resetekniker. Jag har konstaterat att det inte är något som jag vill se på TV men jag måste ju utnyttja att jag inte behöver släcka klockan tio. Läsa, läsa, läsa! Det ska bli trevligt att börja på en ny bok nu när jag äntligen läst ut Denise Rudbergs Matilde som jag blev så arg av. Nu ska jag börja på Peter Pohls Nu heter jag Nirak men jag är rädd att den också kommer att göra mig upprörd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0