Gå på intervju

Jag har peppat en kompis som ska gå på intervju imorgon. Jag vet inte om jag är riktigt rätt person att fråga för det var länge sedan jag var på intervju själv och länge sedan jag verkligen ville ha ett jobb. Ibland har jag dragit till med att jag velat ha en orimligt hög lön för att slippa få jobbet... Ett tag hade jag riktigt bra intervjuvana och jammade ihop lite väl mycket fördelar med mig själv och jag HAR fått jobb jag inte ville ha, samt slutat efter två veckor.

Idag har jag varit på långpromenad. Jag gick och tittade på ett hus som en kompis haft släktingar i, ett varv runt vattentornet -förbi parken där en kille satte en yxa i huvudet på en sexåring för några år sedan, upp på Kungshöghögen där det säkert ligger någon gammal betydelsefull person.

Ensam hemma betyder att jag kan sitta hur länge jag vill framför datorn utan att betraktas som tråkig. Sedan blir det jag och doktor House, det ska bli trevligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0