Herlitz, Pipping, Fur...

Jag har varit på vansinnigt många föreläsningar de här två dagarna. Helt trött är jag nu för jag är inte van vid att lyssna så mycket och inte van att sitta. Jag är bra på att ligga (plats för olika tolkningar). Hemma ligger jag mest och läser, eller sitter vid datorn i och för sig, men det är inte samma sak som att sitta på en stol i ett klassrum. Det mesta har varit bra.

Igår kväll hörde jag Gillis Herlitz som pratade om kulturkrockar och att det inte nödvändigtvis handlar om invandrare utan kan vara mellan ung och gammal, kvinna och man, stadsbo och lantbo, eller annat. Han är rolig. En gång var han på en mässa (tror jag det var) där rullstolsburna hade en monter med plakatet "Vi sitter i rullstol men vi är inte dumma i huvudet." Bredvid hade förståndshandikappade en monter och funderade på att sätta upp en skylt: "Vi är dumma i huvudet men sitter inte i rullstol." En annan kul sak var när han berättade att han tycker uttrycket "på min tid" är konstigt och hade hört också Mark Levengood reagera på det och svarat: "Vadå på din tid, du står ju här?".

Efter Gillis var det dansuppvisning av Virdasvingen, folkdansare från omsorgen i Alvesta. Därefter lyssnade jag på Lisbeth Pipping som berättade hur det var att växa upp med en utvecklingsstörd mamma. Och så var det ungersk kör och dansuppvisning av Tess dansstudio och avslutningsvis åt jag kriminellt mycket mat från Finland, Indien, Bosnien och Marocko. Jag brukar inte vara speciellt förtjust i att pröva ny mat, men nu fanns det så himla mycket lockande och gott käk så jag provade en massa lustiga saker. Jag tror de varit snälla med kryddningen för jag åt inget som var för starkt och det brukar vara ett av problemen för mig.

Idag lyssnade jag på en man från Amnesty, en kvinna som talade om minoritetsfolk som indianer och samer, en man från stiftelsen Ungdom mot våld och en man från Expo, som verkar mot rasism.  

Det var kul att ha mitt nya asymmetriska linne som fortfarande luktar rökelse från affären och en ny krämparfym, från samma ställe, med lukten Heart errection (jodå, det stavas så på burken).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0