MP3-premiär!

Wohey, jag har just varit på premiärpromenad med min MP3-spelare. Jag har precis lärt mig var startknappen sitter, nej, det har jag inte, sambon har lärt mig. Han har även laddat den med musik på olika främmande språk som Antique, som blandar grekiska och engelska, kubansk och jag vet inte vad allt. Kanske bäst att mjukstarta med sådant som jag inte kan sjunga med i. Snart ska jag lära mig stoppa in musik i apparaten själv, till exempel gamla kära Ratata, så om ni träffar på ett psycho på stan (Ljungby) som går och skrålar "Det finns människor som hör ihop, de hör varandras viskningar och rop" så är det med allra största säkerhet jag.

Har även varit på ICA och köpt en ny sorts te (ännu en sort som skulle få mamma att gå i taket): Braziliana baía med smak av choklad, vanilj och kokos. Det låter som drinkarna jag brukar dricka. Jag gillar sådant som är sött och sliskigt. När jag sa det på en fest en gång tittade sambons kompisar på honom och skrattade. Han är söt men inte särskilt sliskig. Saker jag dricker får gärna smaka som de där ingredienserna i tet (téet?) eller röda bär som jordgubb, smultron och hallon. Och grädde. Mmm, fett och sött och flott. Jag är nog sockerberoende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0