Våldtäktsstig

Nu har det hänt. Inte våldtäkt, utan att jag har gått på promenad med min MP3 med svensk  musik. Jag tog en långpromenad uppåt skogskyrkogården till och slog in på en potentiell våldtäktsstig där de slagit sönder/släckt varenda lykta. Jag bestämde mig ändå för att gå där för jag ville ut på andra sidan skogen. Otäckt, det där med mörker, bäst att uppbåda all galenskap man kan så att ingen vågar ge sig på en. Passande nog sjöng jag och Mauro Scocco "Du är det enda du bryr dig om, så vänd om och gå samma väg du kom". Vad det mötande äldre paret tyckte, vet jag inte...

Jag har sjungit mig fram genom läskiga mörker förr, såväl på irländska Dinglehalvön som i Göteborgsförorten Bergsjön. På Irland gick jag och två kompisar och sjöng mer och mer panikslaget när det kom ett gäng killar som tyckte att vi var skitroliga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0