Veni, vidi, visa - shopping!

Jag hade 1 1/2 timme i Göteborg igår innan jag skulle träffa kompisen och äta middag. Det hanns med bra shopping i Nordstan och på vägen till Götaplatsen. Jag köpte ett par t-shirts åt sambon, en påse ägglikörte med teburk, en annorlunda silverring och en flyttpresent. Jag lät faktiskt bli att köpa roliga kylskåpsmagneter med texter som "Veni, vidi, visa -jag kom, jag såg, jag shoppade" och "Hushållsarbete för mig betyder att jag är puts väck." Gick med kompisen till en trevlig restaurang som heter Söder och åt en ovanligt blodig och god oxfilé. Sedan visade han mig för puben Stage door där jag bad dem göra roliga drinkar. Då var det en gäst som sa "Jag ställer upp på allt utom självmord". Det var ju generöst men nej, tack. Till slut kom jag med på en försenad buss, i snöoväder, till kompisarna i Hällingsjö, halvvägs till Borås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0