Kungshögrock

Jag fortsätter mitt konsertknarkande och går på allt, allt, allt här i stan. Igår var jag på Kungshögrock. Det var en niondeklass som samlar pengar till studieresa. Lite trist att gå ensam, men jag hittade en kollega och satte mig bredvid hans fru som jag aldrig pratat med förut. Hon var trevlig och det lustigaste var att hon frågade om jag har barn i nian. Aulan i rosa huset (som de debatterar om det ska rivas eller renoveras) på Kungshögsskolan är liten. Eleverna är duktiga men spelar liksom väldigt högljutt. Annars var det en kul blandning av musik som Sounds Hit me, Talking heads Psycho killer, Presleys Suspicious minds och Guns n´ roses Paradise city. Jag tycker ju alltid att det är så coolt med någon som spelar gitarr på en scen och hade jag gått i nian hade jag väl blivit kär i alla killarna. Det var dessutom en väldigt tuff tjej som sjöng i en av grupperna. Kort rödspretigt hår, svartklädd och med liknande strumpebandshållare fast på handskar utan händer. Jaha, vad kan ett sådant plagg heta då? Silkestunna benvärmare fast på armarna? Nej, jag har aldrig sett det förut. Om vi hade haft en konsert i nian hade det inte låtit sådär bra. Imponerande!


Och ikväll är det andra semin inför finalen i Eurovision Song Contest på lördag.


Kommentarer
Postat av: uno nilsson

Tjaba, Ylva. Jag blev som sagt ledsen när en stor tidning kan skriva sån skit. Jag har inte läst boken, men recensionen handlade ju bara om en avundsjuk person som inte dragit in stålar på sitt skrivande. Klart jag ska läsa boken, brukar läsa allt han skriver. Inget har varit dåligt, kanske haltat en del ibland, men vilken författare gör inte det. Ha det enna från en arbetande arbetslös (har ett hus nämnligen...). Kram

2008-05-22 @ 14:04:06
URL: http://metrobloggen.se/uno
Postat av: Empem

Hej! Allt bra en dag som denna?

2008-05-22 @ 14:05:12
URL: http://www.metrobloggen.se/empem

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0