Måste man alltid veta?

Det står en man på scen
inget hår men polisonger
röda byxor av plysch
han sjunger sina sånger

Jag hade en pojkvän en gång
med manchesterbyxor, röda ideal
jag kände mig alldeles för vanlig
opolitisk, toknormal

Nu har jag en blivande man
som snart skulle bli min före detta
om jag började ivra för extremt
som rödstrumpsfeminist med hetta

Måste man alltid veta var man står
och ha en benhård ideologi
kämpa för det man tror på
i en gemenskap, ett vi

Jag har fortfarande ingen aning
blandar ihop person och sak
mina åsikter kan ändras
och min väg är sällan rak

Jag är rädd för extremister
som aldrig kan rucka en tum
jag tycker de är helt galna
fast de får mig att känna mig dum

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0