Modemusikshow och eurovision

Igår var jag och tittade på en mode- och musikshow på skolan. Det är andra året de kör den grejen där musikesteter och modetjejer visar upp sig och vad de lärt sig. Först hade de tre föreställningar för besökande åttor och så en för allmänheten på kvällen. Fruktansvärt bra reklam för skolan och jag tror att många åttondeklassare blir sugna på att söka hit och särskilt till våra estet- och modelinjer. Vad jag saknade lite var mera information om kläderna. Jag och väninnan satt och funderade över vad tjejerna hade sytt själva. Idag stod det i Smålänningen att de sytt det mesta. I så fall är det verkligen helt fantastiskt, om de kunnat och hunnit sy såväl jeans som toppar och allehanda accesoarer därtill! Bra musik och en skön blandning av olika musikstilar varvat med catwalking gjorde timmen väldigt kort!

På kvällen tittade jag på första delfinalen i Eurovision Song Contest. Jag kan inte säga så mycket om den eftersom det var så många bidrag så att jag blandar ihop dem och flertalet av dem var ytterst skruvade och lättklädda. Det är omöjligt att koncentrera sig på musiken när den är underordnad pantomimartister, kalkonfigurer, söndersolariebrända brudar och kläder i lager på lager som efterhand skalas av. Jag har ingen aning om vilken låt jag skulle tycka var bäst om jag bara fick höra alla bidragen och inte se dem, men jag tyckte att den enda som såg vettig ut var den norska tjejen. Snygg och fräsch och nordiskt blond, i en vacker klänning. Heja Norge! Jag vet ännu inte hur det gick, eftersom jag gick och la mig när alla bidragen var framförda men inte omröstade, kan jag tillägga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0