Syskongifte

Jag har just fått reda på att halvsyskon kan få gifta sig efter tillstånd av länsstyrelsen. Samma sak gäller för helsyskon genom adoption. Om man är adopterad har man ju inte samma föräldrar som sina syskon, om man inte är adopterad från samma familj förstås, så det kan jag förstå. Men halvsyskon! Det tycker jag är inavel. Jag har hört om ovanliga fall där par har fått veta i vuxen ålder att de är halvsyskon men jag vet inte om jag tycker att de ska få gifta sig ändå. Jag tänker på en speciell familj hemifrån där en kvinna fått barn med sin pappa. Som om inte det vore nog blev denna kvinna senare tillsammans med en annan av mammans män. Det barnet blev inte alldeles normalt. Såhär i Källar-Fritzltider är det väl ingen som tycker att sådant ska vara tillåtet.

Kommentarer
Postat av: knivlisa

Översättning: Du går in på engelska sidan och trycker på "tillbaka till translate" längst upp i högra hörnet. Då kan du sen skriva in vilken webadress du vill och få den översatt. Good luck.

2008-05-16 @ 10:19:30
URL: http://knivlisa.blogg.se/
Postat av: knivlisa

engelska sidan = engelska versionen av min sida. hehe. kommer inte ihåg adressen men typ google.com/translate

2008-05-16 @ 10:21:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0