Hit och dit

Idag har jag gått och cyklat mer än jag tänkt. På morgonen var cykellåset trögt men jag fick upp det efter lite lirkande. När jag skulle cykla från skolan till andra änden av stan stod jag och mecklade i flera minuter. Det är jättedåligt när man egentligen ska vara på ett annat ställe för att släppa in 400 elever. Som tur var så hade kollegan huvudansvaret (för sådana stora saker ska man bevisligen inte lägga på mig) och jag kom dit ungefär samtidigt som eleverna.

När jag skulle hem var låset totaligengrott. Till slut tröttnade jag och lämnade cykeln utanför Garvaren (obegripligt höghus där man kan ha föreläsning) och promenerade hem. Lite tidspress eftersom jag skulle tillbaka till skolan för en konferens men jag hann gå dit. Sedan gick jag ju hem. Och på kvällen tog jag med sambon på promenad till Garvaren för att hämta cykeln. Vi fick gå in på Hemköp och köpa låsolja, som sambon tyvärr råkade spruta i sitt eget öga, och sedan kunde vi låsa upp cykeln och gå hem igen. Och då har det inte ens hunnit bli så kallt så saker kan frysa ihop. En sådan säsong ser jag inte fram emot.



www.gnetagalten.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0