Kulturfyran

Veckans kulturfyra från http://kulturbloggen.com/?cat=13 :

1. Hur amerikaniserade har vi blivit? Får det amerikanska valet för stor uppmärksamhet?

2. Vad betyder amerikansk kultur för dig? Vad är den första bild du får i ditt huvud när du hör orden "amerikansk kultur"?

3. Nämn en bok eller film som kommer från USA och som du tycker är bra.

4. Om du skulle få en resa till USA, vart skulle du resa då, om du fick välja?

1. Mycket. Även om man försöker låta bli så kommer man inte ifrån all musik, film, litteratur, mat och så vidare som kommer därifrån. Jag tycker att valet fått för stor uppmärksamhet, jag var trött på det flera månader i förväg.

2. En hel del. Jag hör mycket amerikansk musik. Första bilden? Flaggan och Bruce Springsteen; skivomslaget till Born in the USA.

 http://lifesgurusramblings.blogspot.com

3. Jag läser just Dagen efter av Lionel Shriver och den verkar väldigt bra.

4. Jag var i Florida förra sommaren och det var en bra resa. Om jag skulle få en resa nu skulle jag åka till New York.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0