Kulturkullan

Vecka 47

* Läser: Dagen efter av Lionel Shriver. Nu har jag läst halva, det tar ju tid det här. Men den är väldigt bra!

* Lyssnar på: The ocean and me med Sophie Zelmani. CD från 2008. Jag har tänkt att Zelmani ofta låter likadant, att jag liksom inte behöver köpa så många plattor med henne. Men så gör jag det ändå. För det är så bra! Hon har ofta fått kritik just för att hon inte förnyar sig, men hon har hittat sin nisch så jag tycker gott hon kan få hålla sig till den. Jag läste i en intervju att hennes pappa drunknade men att hon har någon slags fascination för havet och vill bo nära någon gång. Mjuk, vacker musik.

www.bengans.se

* Veckans citat:

90-åring: -Jag var på sjukhuset i augusti.
Svärmor: -Har du inte varit där sedan dess?
90-åring: -Nej, jag kan ju inte ränna där varje dag.

* Veckans händelse: Pjäsen Fem gånger gud av Jonas Hassen Khemiri. På Grand kl.19 på lördag. 140 kronor kostar det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0