Kulturkullan

Vecka 49

* Läser: Den allvarsamma leken av Hjalmar Söderberg. Jag hade fått för mig att jag läst den här men när jag läste För Lydia av Gun-Britt Sundström som är en variant i nutid märkte jag att jag nog inte har det. Den allvarsamma leken kom ut 1912 och det är intressant att se hur det kunde vara i Sverige för hundra år sedan. Det är vackert språk med gamla former som voro, men inte svårläst på något sätt.

* Lyssnar på: Party Crasher med Per Gessle. CD från 2008. Jag gillar Gessle och köper nästan allt han gör. Han är bättre på svenska men bra på ett annat sätt på engelska. Det är lyckat att samarbeta med Helena Josefsson igen för hon har en fantastiskt röst. Han har förhoppningar om att slå utomlands igen, men jag tror att det får bli med Roxette i så fall. Det här är nog inte tillräckligt internationellt trots att det som vanligt är bra melodier.


Gessle Per, Party crasher 2008
www.ginza.se


* Veckans citat:
(Tjej går barfota på grusväg med skorna i handen.)
Äldre dam (pekar på tjej och utbrister högt): Åh vad skönt det där ser ut!
Tjej: Jag är gravt bakfull, har blödande skavsår och går på en grusväg.
Äldre dam: Men ändå! Så somrigt!

Ur Tjuvlyssnat av Damon Rasti & Gloria Hedman

* Veckans händelse:
The Bank Job på Bio kontrast i Ljungby måndag kl.19
Rallybrudar på Garvaren bio på onsdag kl.19
Kung i baren på Terraza på lördag

Kommentarer
Postat av: Spiderchick

ja du har ju Kevin Kostner!! haha

2008-11-30 @ 19:50:52
URL: http://spiderchick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0