Kulturkullan

Vecka 48

* Läser: Flyga drake av Khaled Hosseini. Jag har tänkt läsa boken innan jag ser filmen. En kompis har köpt den så det ska äntligen bli av för vi blev så besvikna att det var fullsatt när vi skulle se den. Jag har inte varit så inne på den Afghanistanhets som blev i och med Bokhandlaren i Kabul, men jag kan ju inte låta det hindra mig i all evighet från att läsa den här boken. Den är hittills väldigt bra, gripande, otäck, intressant med inblick i en annan kultur, bra språk, ja, det här verkar vara en helt fantastisk bok!

* Lyssnar på: Urban hymns med The Verve. CD från 1997. Det här är nog deras bästa skiva vad de än säger själva. Jag har inte hört deras nya och det är nog inget jag behöver köpa. Här finns de låtar jag tänker på när jag hör namnet; Bitter Sweet Symphony, The drugs don´t work och Lucky man. Lite lagom Beatlesinfluerat, light, för sådana som mig som aldrig lyssnat särskilt mycket på Beatles frivilligt men som på senare år börjat fatta att det nog inte är så dumt. Britpop när det är som bäst.



* Veckans citat:
-Han har mer än en ful fisk bakom örat!
(Jag älskar när sambon hittar på nya uttryck.)

* Veckans händelse: Modeshow på Sunnerbogymnasiet på torsdag kl.19. Två tjejer har det som projektarbete och det kostar 20 kr.

Kommentarer
Postat av: stinnepigen

haha, jag älskar också den plattan och exakt samma låtar!

2008-11-24 @ 18:55:08
URL: http://stinnepigen.blogspot.com
Postat av: Ylva

Stinne. Tror det är rätt vanligt att det är de låtarna man tycker mest om.

2008-11-25 @ 15:38:21
Postat av: stinnepigen

stämmer nog, ingen ide att börja känna sig indie-originell för det. Fast du glömde nämna Sonnet, det kanske är den bästa av alla.

2008-11-25 @ 18:28:45
URL: http://stinnepigen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0