Kulturkullan

Vecka 46

(Något omotiverad Kulturkulla för att jag just skrivit så mycket om kulturnatten.)

* Läser: Dagen efter av Lionel Shriver. En bok på 576 sidor skrämmer mig normalt sett, men den här har jag sett fram emot länge. Läs kompisen Saras översvallande recension här:

http://dagensbok.com/index.asp?id=3383

* Lyssnar på: TAW med Tomas Andersson Wij. CD från 2005. Denna lyssnade jag även på i inlägget Kulturkullan den 10 december 2006. Fortfarande bra, men mera bak- än förgrundsmusik.

* Veckans citat: Det är möjligt att hon skulle ha föredragit att säga om sin otrohet att hon "inte var sig själv", men det är aldrig särskilt övertygande att hävda att man inte är den sortens person som gör det man precis ägnar sig åt. Med andra ord var det under de hemliga middagarna tillsammans med Ramsey Acton som hon ofrånkomligen var sig själv. Vad det beträffar kan det knappast finnas något sådant som att "inte vara sig själv", om man bortser från sjukdomar som angriper hjärnan, som varianten Creutzfeldt-Jakob.

sid.123, Dagen efter av Lionel Shriver

www.adlibris.com

* Veckans händelse: Popquizfinal, Paddington, Kung i baren. Allt på samma gång på Terraza på lördag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0