Om modeshow

Vi hade modevisningar även när jag gick på gymnasiet. Det var tradition att treorna hade hand om det och pengarna gick till något välgörande, avgörande höll jag på att skriva. Jag minns inte ens om jag var på modeshowen när vi gick i trean men jag tror det. Jag kommer ihåg att jag tyckte det var trist en period när killarna mest pratade om mönstringen, tjejerna om modeshowen och de flesta om körkortet. Jag vet inte vad jag och mina kompisar snackade om förutom våra olyckliga kärlekar.

De fåfänga tjejerna som var mest aktiva med showen var ganska tråkiga och vi kallade dem Koöga, en tjej som hade särskilt utstående ögon när hon hade anorexia, och Maggis Flaggis, som var överdrivet långsmal. Inte särskilt snällt, men ganska roligt.

www.kreafon.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0