Att förvåna sig själv

På tisdagar slutar jag jobba tidigt. Det betyder att det finns en väldig massa dag kvar att fördriva. Idag slutade jag halvett och har tänkt förvåna mig själv, och sambon kanske ännu mer. Jag har städat badrummet (som jag tänkte göra på vanliga städdagen söndag fast då var vi i stugan till sent) och nu ska jag testa ett bortglömt recept jag aldrig gjort som jag hittade när jag gjorde ett register i receptsamlingen; baconlasagne. Ibland är man nästan för hemmafrulig! Detta sagt innan lasagnen är gjord...

Baconlasagne 8 port www3.arla.se

Uppdatering. Det var mig en god baconlasagne jag gjorde! Jag kan göra ostsås utan ost. I riktig lasagne ska det vara béchamelsås så då gjorde jag det (från en bok med pastarecept) och inte den ostsåsen man skulle egentligen. Tänk att mjölk, mjöl och smör kan bli så bra sås!

Jag har en kompis och nu är jag inte helt säker på att hon sa till läkaren eller om hon bara tänkte, men hur som helst så undrade läkaren om hon hade några laster. Min kompis älskar ost! Jag vet en kille som är rädd för ost. Tänk vilket omöjligt par det skulle vara.

Kommentarer
Postat av: Rosemari

Idag är Kulturfyran en dag tidigare och med utlottning av böcker/skivor. Om du har tid och lust: http://kulturbloggen.com/?p=2992

2008-10-22 @ 08:03:53
URL: http://kulturbloggen.com
Postat av: Tommy

Ost är otäcka saker...

2008-10-22 @ 09:18:44
Postat av: Ylva

Rosemari. Jag har svarat. Om jag vinner vill jag ha boken.



Tommy. Håll dig till béchamel. Kultur-Karin blev helt till sig när jag berättade att en affär i stan ska börja sälja 200 sorters ost.

2008-10-22 @ 17:26:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0